Головна » 2011 » Серпень » 11 » Національний проект «Відкритий світ», Національна програма «100 відсотків», проект «1 учень – 1 комп’ютер»
10:26 Національний проект «Відкритий світ», Національна програма «100 відсотків», проект «1 учень – 1 комп’ютер» |
Упродовж останнього тисячоліття людство пережило три інформаційні революції. Перша пов’язана з винайденням писемності, друга — книгодрукування, третя — інформаційно-комп’ютерних технологій. Стрімка інформатизація суспільства на початку ХХІ століття ставить завдання інформатизації освіти. Запровадження в навчально-виховний процес шкіл інформаційно-комунікаційних технологій є вимогою часу. Без використання інформаційно-комунікаційних засобів забезпечити рівний доступ до якісної освіти для всіх учнів неможливо. Національний проект «Відкритий світ», Національна програма «100 відсотків», проект «1 учень – 1 комп’ютер» визначають новий вектор розвитку освіти й мають забезпечити її модернізацію. У 2011 році в Україні схвалено Концепцію Державної цільової програми впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій «Сто відсотків» (Розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. № 1722-р «Концепція Державної цільової програми впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій «Сто відсотків» на період до 2015 року»). Мета Програми — упровадження в навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій, створення умов для поетапного переходу на їхній основі до нового рівня освіти. В освітній моделі «1 учень - 1 комп’ютер» інформаційні технології використовують для створення навчально-інформаційного середовища, що забезпечує особистісно зорієнтоване навчання учнів. Експериментальна робота здійснюється у відповідності до наказу МОН України від 02.02.2009 р. № 54 «Про проведення дослідно-експериментальної роботи з теми: «Науково-методичні основи використання ІКТ у навчально-виховному процесі в середовищі «1 учень - 1 комп'ютер» на базі шкільних нетбуків» Мета Проекту - підвищення якості освіти; забезпечення рівного доступу учнів до ІКТ; інтеграція ІКТ у навчальний процес; упровадження в навчальний процес інноваційних освітніх технологій; створення умов для підготовки школярів до неперервного навчання протягом життя. З Концепцією інноваційної моделі навчання «1 учень - 1 комп’ютер» можна ознайомитися на сайті. Національний проект «Відкритий світ» спрямовано на створення єдиної інформаційно-комунікаційної освітньої мережі національного рівня. Суть Національного проекту «Відкритий світ» - створення національної освітньої інформаційної мережі, що включає створення освітньої інфраструктури на основі бездротової мережі 4-го покоління; стандартизацію та уніфікація методик навчання та створення централізованої системи навчання та оцінки знань учнів (надання 1,5 млн. школярам нетбуків з пільговим підключенням до інтернету); упровадження інформаційно-комп’ютерних технологій у систему управління освітніми установами. Стратегічні цілі проекту полягають у підвищенні конкурентної спроможності країни; зайнятті провідних позицій в світі за якістю надання освіти та досягненням комп'ютерної грамотності, створенні умов для розвитку національної науки та наукомістких технологій; ефективній розбудові інформаційного суспільства; підготовці покоління української інтелектуальної еліти; інтеграції в європейську та світову системи освіти. Зрозуміло, що в умовах активного запровадження в навчально-виховний процес шкіл інформаційно-комунікаційних технологій нагальною потребою стає їх опанування вчителями. До листа МОНмолодьспорт України від 24.07.2011 р. № 1/9-493 «Щодо організації навчання вчителів з використання інформаційно-комунікаційних технологій» додано Методичні рекомендації про навчання вчителів основ інформаційно-комунікаційних технологій. Разом із необхідністю технічного оснащення навчальних закладів країни на перше місце виходить потреба докорінної зміни якості педагогічних кадрів, стилю спілкування з учнями та їхніми батьками, а також формування в учителів ІКТ-компетенції. Орієнтовні вимоги до рівня оволодіння вчителями інформаційно-комунікаційними технологіями
|
Категорія: Навчання |
Переглядів: 1981 |
Додав: IgorKorch
| Рейтинг: 0.0/0 |
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|