Правила проведення
Всеукраїнського інтерактивного природничого конкурсу
"КОЛОСОК”
для учнів навчальних закладів системи загальної середньої
освіти України
Правила проведення
Всеукраїнського інтерактивного природничого конкурсу "КОЛОСОК” (далі за текстом
"конкурс”) розроблено у відповідності до Положення про Всеукраїнські учнівські
олімпіади з базових і спеціальних дисциплін, турніри, конкурси-захисти
науково-дослідницьких робіт та конкурси фахової майстерності, затвердженого
Міністерством освіти і науки України 18.08.98 р. за № 305.
Мета конкурсу – зацікавити школярів
природничими науками, підтримати талановитих учнів, активізувати творчу діяльність учителів, а також
використавши досвід проведення конкурсу, допомогти фахівцям у розробці
методичних рекомендацій до навчальних програм та в створенні нових підручників.
1. Організація конкурсу
Ø
До участі в конкурсі запрошуються організовані
групи учнів 2–10 класів шкіл, ліцеїв, гімназій та інших освітніх закладів;
Ø
заявки приймаються на групу учнів від
10 чоловік і більше, до якої можуть входити представники однієї чи всіх
вікових категорій;
Ø
осередком
проведення конкурсу є школа
або інша освітня установа;
Ø
умовою участі в конкурсі для освітньої установи є наявність
координатора проведення конкурсу;
Ø
координатори конкурсу реєструються Організаційним
комітетом конкурсу;
Ø
діяльність координатора може охоплювати декілька
шкіл, усі школи міста, школи району, школи області;
Ø
для участі в конкурсі учень реєструється у шкільного
координатора;
Ø
Заявку на
участь у конкурсі шкільний координатор оформляє до 15 жовтня і передає міському (районному) координатору. До
20 жовтня районні та міські координатори надсилають Заявку в
Оргкомітет разом із квитанцією про сплату благодійних внесків (див. Додаток 1
та Додаток 2).
2. Зміст і
структура завдань
2.1. Тестові
завдання
Ø
Завдання складаються для учнів п’яти вікових
категорій: 2, 3–4, 5–6, 7–8, 9–10 класи;
Ø
учасникам конкурсу пропонується 5 тестових завдань
для учнів 2 класів та 30 тестових завдань (для 3–10 класів), згрупованих у три
блоки:
"Наука і
техніка”,
у 2010 році – "Винаходи і відкриття в науці і
техніці”;
"Жива
природа”,
у 2010
році – "Патенти природи”;
"Планета
Земля”
у 2010
році – "Географічні відкриття”.
Ø
блок складається з 10 тестових завдань різного
рівня складності: 4 завдання, кожне з яких оцінюється
трьома балами, 4 завдання кожне з яких
оцінюється п’ятьма балами, та 2 завдання, кожне з яких оцінюється вісьмома
балами;
Ø
до кожного завдання може бути три-п’ять відповідей,
серед яких є лише одна правильна;
Ø
вибрану відповідь учасники відмічають на бланку
відповідей;
Ø
відсутність відповіді або вибір двох чи більше
варіантів відповіді оцінюється в
0 балів;
Ø
максимальна кількість балів, яку може отримати
учасник за роботу – 144 бали, за окремий блок – 48 балів.
2.2. Творчі
завдання (акції)
Ø
Щороку Оргкомітет оголошує тематику творчих завдань
(акцій), які виконують усі бажаючі учасники конкурсу;
Ø
творчі завдання надсилаються у друкованому вигляді в
обсязі однієї друкованої сторінки (літературні конкурси) або у вигляді одного
аркуша (малярські конкурси). Завдання необхідно підписати, вказавши прізвище,
ім’я автора, клас, школу, у якій учень навчається. Надіслані творчі завдання ОРГКОМІТЕТ не повертає;
Ø
Творче завдання у 2010 році: "УРОК У ВІРШАХ”. Напишіть вірш про об’єкти, явища, процеси і т. і.,
які ви вивчали на уроці природознавства,
фізики, хімії, біології, географії. Вкажіть тему уроку, до якого ви склали вірш.
Ø
Творчі завдання учасники надсилають упродовж року.
Найцікавіші матеріали щомісяця друкуються у науково-популярному природничому
журналі "КОЛОСОК”.
Ø
3. Порядок
проведення конкурсу
3.1. Підготовчий
етап
Ø
Організаційний комітет
надсилає рекламні матеріали координато-рам. Рекламні матеріали містять:
o
дату проведення конкурсу;
o
інструкцію для
координатора;
o
рекламний плакат;
o
запитання для підготовки.
Ø
координатор поширює інформацію про конкурс;
Ø
координатор допомагає дітям і батькам у підготовці
до конкурсу.
3.2.
Проведення конкурсу на
місцях
Ø
Конкурс проводиться в один день в усіх регіонах
України за однаковими завданнями для певної вікової групи дітей;
Ø
місцеві осередки проведення конкурсу отримують
завдання за кілька днів до початку конкурсу, кількість листків із завданнями та
бланків відповідей висилається відповідно до Заявки на участь;
Ø
перед початком конкурсу координатор проводить детальний
інструктаж учасників щодо заповнення бланка відповідей (ці правила висилаються
разом із завданнями);
Ø кожен
учасник отримує лист із завданнями, який потім залишає собі, та бланк для
відповідей, який після завершення конкурсу віддає координатору;
Ø головна
вимога до учасників конкурсу – самостійна
і чесна робота над завданнями;
Ø
конкурс триває не більше 75 хвилин;
Ø координатор
конкурсу може висловити свої зауваження щодо проведення конкурсу, заповнивши
спеціальний бланк;
Ø після
завершення роботи над завданнями координатор збирає бланки відповідей,
реєстраційні бланки учасників і передає районному координатору у день
проведення конкурсу. Наступного дня районний (міський) координатор надсилає
матеріали для перевірки на адресу Оргкомітету;
Ø з усіма
запитаннями щодо проведення конкурсу звертатись на адресу Організаційного
комітету;
Ø у разі
порушень правил проведення конкурсу на місцях учасники не отримують сертифікатів і призів.
4. Критерії
оцінювання індивідуальних робіт учасників. Критерієм оцінювання
результатів є сумарна кількість балів, яку набрав учасник, та кількість балів,
набрана в межах одного блоку.
5. Командна
першість. У командній першості беруть участь ті освітні заклади,
які представили в певній віковій категорії від 10 осіб і більше. Наприклад, якщо
школа заявила 15 учасників у категорії "3–4 класи” і 8 учасників у категорії "5–6
класи”, то в командній першості ця школа бере участь лише у віковій категорії
"3–4 класи”. Залік у командній першості проводиться за 10-ма найкращими результатами
всіх учасників команди в цій віковій категорії.
6. Нагородження
учасників конкурсу
Ø
кожен учасник отримує сертифікат (сертифікати)
конкурсу "КОЛОСОК”, інформаційні матеріали конкурсу за два роки (біжучий та
попередній), а також 6 чисел журналу "КОЛОСОК” в
електронному вигляді для підготовки до наступних конкурсів;
Ø сертифікатом
"ЗОЛОТИЙ КОЛОСОК
– особиста першість” нагород-жуються призери конкурсу, які набрали понад 80 %
сумарної кількості балів;
Ø сертифікатом "CРІБНИЙ КОЛОСОК – особиста першість” нагород-жуються
лауреати конкурсу, які набрали понад 67 % кількості балів з окремого блоку
завдань;
Ø сертифікатом
"ЗОЛОТИЙ КОЛОСОК
– командна першість” нагород-жуються команди-переможці;
Ø до
нагородження переможців конкурсу на місцях можуть залучатися спонсори.
7. Підведення
підсумків конкурсу
Ø результати
конкурсу оголошуються не пізніше, ніж через шість тижнів після його проведення;
Ø результати
конкурсу, інформаційні матеріали в електронному вигляді та сертифікати надсилаються
в усі місцеві осередки проведення конкурсу; координатор конкурсу передає
інформацію усім учасникам та забезпечує вручення сертифікатів у місячний термін
після їх отримання.
Ø ОРГКОМІТЕТ
КОНКУРСУ проводить статистичний аналіз результатів конкурсу;
Ø ОРГКОМІТЕТ
КОНКУРСУ опрацьовує всі зауваження щодо проведення конкурсу та його завдань.
8. Підбір
завдань конкурсу
Ø організатори
конкурсу приймають від координаторів пропозиції щодо формування основного
пакета завдань на наступний рік;
Ø
до формування банку завдань конкурсу запрошуються досвідчені
вчителі та науковці. Прізвища авторів завдань вказуються у інформаційних
матеріалах.
9. Робочі
органи. Для організації, проведення і підведення підсумків конкурсу
створюється ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ КОМІТЕТ. Організаційний комітет конкурсу:
Ø підбирає завдання,
Ø налагоджує
зв’язки з організаторами конкурсу в районах, містах, які в свою чергу
співпрацюють із координаторами у школах;
Ø визначає
дату проведення конкурсу;
Ø визначає
правила проведення конкурсу;
Ø вносить
зміни до ПОЛОЖЕННЯ про конкурс.
10. Оргкомітет
збирає Координаційну раду конкурсу для підведення підсумків конкурсу,
презентації та поширення результатів інноваційних проектів, планування
майбутньої роботи і врахування зауважень.
11. Джерела
фінансування. Джерелом фінансування проведення конкурсу є благодійні
внески його учасників або спонсорів на рахунок ЛМГО "Львівський інститут освіти”.
|