Критерії оцінювання
навчальних досягнень учнів
з основ здоров’я
При оцінюванні рівня навчальних
досягнень учнів з основ здоров’я враховується знання та дотримання школярами
правил збереження власного
життя і здоров’я та оточуючих.
Позитивно оцінюється кожний крок учня, спрямований на:
1) підвищення рівня знань про
здоров’я і безпеку життєдіяльності, здоровий спосіб життя, уміння
використовувати здобуті знання для зміцнення здоров’я;
2) набуття навичок, що сприяють
фізичному, соціальному, духовному та психічному здоров’ю;
3) позитивне ставлення до
здорового способу життя.
Всі види
оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюються за критеріями, наведеними в
таблиці.
Рівні навчальних досягнень учнів
|
Бали
|
Критерії навчальних досягнень учнів
|
І.Початковий
|
1
|
Учень (учениця) за допомогою
вчителя може назвати окремі поняття, що стосуються здоров’я та безпеки
життєдіяльності
|
2
|
Учень (учениця) має уявлення
про елементарні поняття здорового способу життя і безпечної поведінки. За
допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) відтворює
окремі факти навчального матеріалу
|
3
|
Учень (учениця) за допомогою
вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) фрагментарно
відтворює елементарні
поняття щодо здорового способу життя.
Під
керівництвом і контролем учителя епізодично виконує практичні дії, що
формують безпечну поведінку.
Повторює оцінні судження інших
без достатнього осмислення
|
ІІ. Середній
|
4
|
Учень (учениця) за допомогою
вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) дає визначення окремих понять; частково характеризує ознаки
здоров’я та безпечної поведінки; за допомогою
вчителя виконує елементарні практичні
дії, пов’язані з формуванням здорового способу життя і безпечної
поведінки
|
5
|
Учень (учениця) самостійно дає
визначення окремих понять; за допомогою вчителя або з використанням
підручника (робочого зошита) відтворює навчальний матеріал, характеризуючи
ознаки здоров’я, шляхи і методи його зміцнення та збереження життя. За
допомогою інструкції та консультації вчителя, виконує практичні дії пов’язані з формуванням здорового способу життя і
безпечної поведінки.
Повторює почуті від інших
найпростіші оцінні судження щодо здорового способу життя і безпечної
поведінки
|
6
|
Учень (учениця) самостійно, але
неповно відтворює навчальний матеріал; за допомогою вчителя розв’язує прості
типові навчальні ситуаційні задачі; характеризує окремі ознаки здоров’я,
наводить прості приклади дій щодо збереження здоров’я. За допомогою
інструкції та консультації вчителя виконує практичні дії, пов’язані з формуванням життєвих навичок щодо
здорового способу життя і безпечної поведінки.
Пояснює найпростіші оцінні
судження щодо здорового способу життя і безпечної поведінки
|
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) загалом
самостійно відтворює навчальний матеріал, розкриває суть понять; розв’язує
прості типові ситуаційні задачі. Характеризує ситуації, що містить загрозу і
потребують практичних дій. . Висловлює окремі оцінні судження про стан
здоров’я, поведінку в різних ситуаціях, свою та інших, міжособистісні
стосунки
|
8
|
Учень (учениця) самостійно
відповідає на поставлені запитання; дає порівняльну характеристику явищам і
процесам, які характеризують здоров’я. Визначає засоби, які необхідно
використовувати у виконанні практичних дій.
Обґрунтовує свої оцінні
судження щодо здорового способу життя і безпечної поведінки, спираючись на
предметні знання та усталені норми
|
9
|
Учень (учениця) відтворює
інформацію, відповідає на поставлені запитання; самостійно розв’язує
стандартні ситуаційні завдання; пояснює зміст і послідовність операцій, що
входять до складу практичних дій; за допомогою вчителя встановлює
причинно-наслідкові зв’язки, робить нечітко сформульовані висновки; свідомо
приймає рішення; володіє навичками самоконтролю
|
ІV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) обґрунтовано
відповідає на запитання, передбачені навчальною програмою курсу; самостійно
аналізує і розкриває суть явищ і процесів, що характеризують здоровий спосіб
життя; узагальнює, систематизує, встановлює причинно-наслідкові зв’язки;
користується джерелами додаткової інформації.
За допомогою вчителя розв’язує
нестандартні ситуації; виконує практичні дії щодо здорового способу життя і
безпечної поведінки, формулює висновки щодо конкретної оздоровчої діяльності;
свідомо користується правилами здорового способу життя і безпечної поведінки.
Висловлює оцінні судження про
стан здоров’я власного й інших, поведінку свою та інших, міжособистісні
стосунки
|
11
|
Учень (учениця) логічно,
усвідомлено відтворює навчальний матеріал в межах навчальної програми курсу;
самостійно аналізує і розкриває закономірності явища і процесів, що
характеризують здоровий спосіб життя і безпечної поведінки, їх сутність;
встановлює і обґрунтовує причинно-наслідкові зв’язки; аргументовано переконує
в необхідності виконання дій щодо здорового способу життя і безпечної
поведінки; самостійно користується джерелами додаткової інформації;
Аналізує та обґрунтовує оцінні
судження про стан здоров’я власного й інших, наслідки своїх дій, поведінку
свою та інших
|
12
|
Учень (учениця) свідомо
відтворює і розуміє навчальну інформацію за програмою курсу; може вести
дискусію з конкретного питання щодо здорового способу життя і безпечної
поведінки з використанням знань суміжних програм; самостійно оцінює та
характеризує різноманітні явища і процеси, які розкривають сутність здорового
способу життя і безпечної поведінки; самостійно користується різними
джерелами інформації, у тому числі й рекомендованими вчителем; Розв’язує
проблемні завдання; володіє здоров’язберігаючими життєвими навичками; вибирає
безпечний варіант розв’язання нестандартної ситуації; визначає мету своїх дій
і знаходить альтернативні та вибирає й обґрунтовує оптимальні шляхи її досягнення;
оцінює тимчасові та довгострокові наслідки обраного варіанту; робить
обґрунтовані висновки.
Виявляє особисту позицію щодо
здорового способу життя і безпечної поведінки. Обґрунтовує цінність набутих
знань і сформованих розумових і практичних умінь та життєвих навичок для
власного здоров’я
|
|