Субота, 18.05.2024, 18:49
Вітаю Вас Гість | RSS

Нагуєвицька СЗШ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » Конкурси

Юніор - умови проведення
25.12.2010, 18:21

Умови проведення

Всеукраїнського інтерактивного конкурсу Малої академії наук України

«Юніор»

 

1. Загальні положення

 

1.1. Всеукраїнський інтерактивний конкурс Українського державного центру «Мала академія наук України» Міністерства освіти і науки України та Національної академії наук України «Юніор» (далі  Конкурс) проводиться щорічно для учнів 5-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів відповідно до Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових і спеціальних дисциплін, турніри, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт та конкурси фахової майстерності, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 18.08.1998 № 305 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.09.1998  № 598/3038.

1.2. Конкурс проводиться як пропедевтичний щодо діяльності учнів у Малій академії наук  України (далі – МАН), підготовки до участі у Всеукраїнському конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН.

1.3. Мета Конкурсу − виявлення та підтримка обдарованої учнівської молоді; підвищення зацікавленості школярів до поглибленого вивчення окремих дисциплін; залучення учнів середнього та старшого шкільного віку до дослідницької діяльності в гуртках і секціях наукових відділень МАН; активізація науково-дослідницької, винахідницької, конструкторської, пошукової діяльності школярів.

Завдання Конкурсу:

- підвищення інтересу учнів до науково-дослідницької діяльності;

- підтримка обдарованих дітей та молоді, сприяння розвитку їх дослідницьких здібностей;

- поглиблення, структурування знань учнів, забезпечення інтеграції навчальних дисциплін і практичної спрямованості школярів при вивченні основ фізико-математичних, технічних, природничих та суспільно-історичних наук для формування їх наукового світогляду;

- стимулювання творчого самовдосконалення учнівської молоді;

- залучення учнів до творчої, навчально-дослідницької, винахідницької діяльності у різних галузях науки і техніки.

1.4. Конкурс проводиться Українським державним центром «Мала академія наук України» Міністерства освіти і науки України та Національної академії наук України спільно із Запорізьким територіальним відділенням МАН на базі міжрайонної філії Малої академії наук та Центром «Обдарованість» при Класичному приватному університеті та Запорізькому технічному ліцеї м. Запоріжжя.

1.5. Конкурс проводиться у квітні-червні 2011 року (додаток 1) за номінаціями: «Технік-Юніор»; «Історик-Юніор», «Еколог-Юніор».

 

2. Умови участі у Конкурсі

 

2.1. До участі в Конкурсі запрошуються учні 5-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів за власним бажанням із обраних номінацій: «Технік-Юніор» (історія науки та техніки, винахідництво); «Історик-Юніор» (історія України та всесвітня історія); «Еколог-Юніор» (екологія).

2.2. Для участі в Конкурсі необхідно до 1 березня 2011 р. подати до Оргкомітету заявки за формою, що додається (додатки 2, 3, 4). Заявки приймаються на групу учнів від 10 осіб і більше, до якої можуть входити представники різних вікових категорій. Заявки подаються координаторами Конкурсу.

Учні, що бажають взяти участь у І етапі Конкурсу, повинні зареєструватися у координатора за місцем навчання. Надати йому допомогу також можуть учителі й керівники гуртків, які не є координаторами, але залучають своїх учнів до участі у змаганнях та проводять їх на місцях.

2.3. Конкурс проводиться у два етапи:

2.3.1. І етап Конкурсу (заочний) − у квітні 2011 року: «Технік-Юніор–2011» відбудеться 4 квітня 2011 року; «Історик-Юніор–2011» − 5 квітня 2011 року; «Еколог-Юніор–2011» −  6 квітня 2011 року.

Конкурс буде проходити в усіх регіонах України за єдиними тестовими завданнями для конкретного профілю та кожної вікової групи окремо з обраних школярами напрямів.

Тестові завдання разом із бланками відповідей надсилаються координаторам областей, районів (міст) та окремих загальноосвітніх навчальних закладів відповідно до заздалегідь надісланих ними заявок.

Учасники І етапу виконують тестові завдання, пов’язані з основами профільного навчального предмету або з профілем певної секції МАН, та творчі роботи.

У 2011 р. тестові завдання у номінації «Технік-Юніор» будуть присвячені життю і винаходам Леонардо да Вінчі, а також принципу дії та застосуванню лінз. Творчі роботи (проекти) виконуються на загальну тему: «Лінзи звичайні та незвичайні −  у природі, пристроях, винаходах».

Завдання у номінації «Історик-Юніор» базуватимуться на шкільній програмі з історії України та Всесвітньої історії і відповідатимуть навчальному матеріалу класу, для якого ці завдання призначатимуться. Творчі роботи виконуються на загальну тему: «Епоха Відродження та історичні постаті Леонардо да Вінчі, Караваджо, Сервантеса, Мікеланджело».

У номінації «Еколог-Юніор» завдання будуть складатися на ґрунті знань, які набуваються при вивченні географії, біології та екології в школі. Виконання творчого завдання не передбачено.

Участь у І етапі Конкурсу забезпечується добродійним внеском, який витрачається на пересилання бланків відповідей, дисків з презентаціями творчих завдань, звітної документації та на інші потреби.

Матеріали для підготовки до тестових завдань будуть надруковані в журналі «Школа юного вченого» у 2010, 2011 роках.

2.3.2. ІІ (очно-заочний) етап проводиться у червні 2011 року. До участі у ІІ етапі Конкурсу в травні Оргкомітетом запрошуються переможці І етапу, які надіслали тези творчої роботи (проекту) на оголошену в конкурсі загальну тему.

ІІ етап змагань проводиться у два тури:

1 тур − учасник презентує свою творчу роботу (проект), яку у вигляді презентації та файла з коротким викладом змісту (тези) надсилає до Оргкомітету на компакт-диску або електронною поштою на адресу Оргкомітету. Після цього презентації та тези робіт, допущених до ІІ етапу Конкурсу, розміщуються на відповідному сайті для загального ознайомлення та відкритого рейтингового оцінювання. У рейтинговому оцінюванні проектів беруть участь усі керівники проектів, які мають право оцінити всі проекти, окрім тих, які виконували їх учні. Після закінчення рейтингового оцінювання Оргкомітет та журі Конкурсу виокремлюють роботи (проекти), які отримали не менше половини балів від максимально можливої їх кількості, і запрошують учасників та їх керівників до 2 туру.

2 тур − захист роботи (проекту) − відбудеться на Skype-конференції в режимі on-line або очно на базі визначених Оргкомітетом територіальних відділень МАН за погодженням із учасниками та їх керівниками й координаторами.

Після захисту проектів журі визначає переможців Конкурсу.

 

3. Організація проведення Конкурсу

 

3.1. Конкурс проводиться Українським державним центром «Мала академія наук України» Міністерства освіти і науки України та Національної академії наук України спільно з Центром «Обдарованість» при Класичному приватному університеті та Запорізькому технічному ліцеї.

3.2. Для організації проведення Конкурсу створюється організаційний комітет (далі Оргкомітет), який є постійно діючим органом, що здійснює підготовку, проведення та підбиття підсумків конкурсу, організовує заходи щодо удосконалення проведення змагань.

Оргкомітет:

- налагоджує зв’язки з регіональними координаторами Конкурсу в АР Крим, областях, районах   (містах) та загальноосвітніх навчальних закладах;

- визначає дату проведення І і ІІ етапів Конкурсу, забезпечує регіональних координаторів рекламними матеріалами;

- складає і затверджує кошторис Конкурсу;

- встановлює порядок фінансування Конкурсу за рахунок добродійних внесків, які витрачаються на проведення заочного етапу Конкурсу;

- забезпечує підготовку завдань, здійснює тиражування та розсилання текстів завдань, бланків відповідей та реєстрації учасників і координаторів Конкурсу, інструкцій та інших додаткових матеріалів;

- забезпечує перевірку тестових завдань, рецензування творчих робіт, що надсилаються учасниками І етапу Конкурсу;

- визначає переможців І етапу Конкурсу і запрошує їх до участі у  ІІ етапі;

- організовує проведення ІІ етапу Конкурсу, у тому числі роботу журі та майстер-класи для координаторів (керівників команд);

- визначає порядок нагородження та заохочення переможців та учасників Конкурсу;

- розробляє та друкує бланки сертифікатів для відзначення учасників  Конкурсу;

- готує та розсилає звіти про результати Конкурсу координаторам;

- проводить семінари координаторів із метою узагальнення підсумків Конкурсу, удосконалення його проведення;

- подає звіт до Міністерства освіти та науки України про результати Конкурсу;

- готує та подає інформацію про проведення й підсумки Конкурсу до засобів масової інформації.

Адреса Оргкомітету: 69002 м. Запоріжжя, вул. Залізнична, 11, Запорізький технічний ліцей.

Тел/факс: 0 (61) 701-90-20; 0 (612) 62-85-69; тел. 720-33-35;

Моб. 0(97) 234-50-94; 0(50) 362-07-09 – Білоус Світлана Юріївна; е-mail: iator@mail.ru; сайт: www.technik-junior.org.ua; www.konkursleleka.org.ua.

3.3. Проведення Конкурсу на місцях здійснюється координаційними центрами, що створюються на базі відповідних районних і міських відділів освіти, загальноосвітніх навчальних закладів. Безпосередньо організаційна робота проводиться координаторами − активними високопрофесійними вчителями, які зацікавлені в популяризації Конкурсу, працівниками відповідних управлінь освіти та методичних підрозділів, методистами територіальних відділень МАН, керівниками гуртків, які залучають і готують учнів до участі у Конкурсі.

Проведення Конкурсу в регіональних територіальних відділеннях здійснюється регіональними координаторами, які:

- поширюють ідеї Конкурсу серед учнів та педагогів загальноосвітніх навчальних закладах, працівників управлінь освіти різного рівня;

- допомагають учням, вчителям і батькам у підготовці до участі в  Конкурсі;

- надсилають на розрахунковий рахунок Благодійного фонду Конкурсу добродійні внески учасників, а на адресу Оргкомітету − ксерокопію квитанції переказу та заявку на участь усіх бажаючих;

- забезпечують учасників рекламними матеріалами, завданнями Конкурсу, бланками відповідей та реєстраційними бланками, інструктивними матеріалами, які отримують від Оргкомітету;

- забезпечують самостійність і чесність роботи учнів над завданнями І етапу Конкурсу;

- надсилають бланки з відповідями та компакт-диски з презентаціями творчих завдань учасників І етапу Конкурсу;

- повідомляють учасників про результати Конкурсу, організовують відзначення учнів сертифікатами та заохочувальними призами;

- подають звіт до Оргкомітету про використання сертифікатів та інших відзнак;

- організовують підготовку учнів, запрошених до участі в ІІ (очному) етапі  Конкурсу;

- за узгодженням із місцевими управліннями (відділами) освіти виконують обов’язки керівників команд під час проведення ІІ (очного) етапу Конкурсу;

- залучають спонсорів для проведення Конкурсу на місцях.

В обов’язки координаторів на місцях входить:

- реєстрація до 1 березня 2011 року своїх координаційних центрів і надсилання заявок та добродійних внесків на рахунок Благодійного фонду конкурсу, а до Оргкомітету − ксерокопії квитанції переказу добродійних внесків разом із заявкою;

- отримання від учасників завдань, презентацій творчих робіт (проектів), виконаних ними, та надсилання до Оргкомітету.

Координатору в загальноосвітньому навчальному закладі, який самостійно взаємодіє з організаторами Конкурсу, потрібно зареєструватися та надати інформацію про себе на електронну адресу iator@mail.ru; надіслати заявку (не менше, ніж на 10 учасників) електронною та звичайною поштою до 1 березня 2011 року на адресу Оргкомітету разом із копією квитанції про сплату добродійного внеску.

Якщо вчитель (шкільний координатор) працює під керівництвом районного (міського) координатора, то він подає йому всі необхідні дані про учасників свого навчального закладу. Районний (міський) координатор оформляє єдину заявку, в якій вказує всі загальноосвітні навчальні заклади та кількість учасників по класах.

Діяльність координаторів може охоплювати один або кілька загальноосвітніх навчальних закладів.

3.4. Дорадчим органом Конкурсу є координаційна рада, до складу якої входять найбільш активні й досвідчені координатори в областях, районах (містах), загальноосвітніх навчальних закладах.

Оргкомітет разом із координаційною радою може пропонувати зміни до чинних Умов проведення Конкурсу, встановлювати мінімальні розміри добродійних внесків.

Оргкомітет звітує перед координаційною радою про витрати на організацію і проведення Конкурсу та інших заходів.

3.5. Координатори, вчителі та учасники Конкурсу можуть у письмовій формі висловити свої зауваження та побажання щодо його проведення, змісту завдань, результатів І етапу Конкурсу тощо, які приймаються до 1 липня 2011 року.

Бланки відповідей та компакт-диски з презентаціями або роздруковані тези проектів зберігаються в Оргкомітеті один рік.

 

4. Зміст і структура завдань, їх оцінювання

 

4.1. Завдання складаються окремо для кожного класу відповідно до шкільної програми з визначеної навчальної дисципліни. Якщо завдання виходитимуть за межі шкільних програм, про це буде повідомлено Оргкомітетом конкурсу на початку 2010-2011 навчального року на сайтах Конкурсу та в рекламно-інформаційних матеріалах, що висилаються на адресу координаційних центрів. При цьому організовується консультативна допомога у підготовці за допомогою сайтів конкурсу www.technik-junior.org.ua;  www.konkursleleka.org.ua та публікацій у журналі «Школа юного вченого».

Учасникам Конкурсу будь-якого напряму пропонується 30 тестових завдань різного ступеня складності: по 10 завдань першого, другого та третього ступенів.

Завдання першого та другого ступеня складності пов’язані зі знаннями в галузях обраного в Конкурсі профілю: історії, хімії, біології, екології, фізико-математичних та природничих наук, історії розвитку науки та техніки, визначних відкриттів, винаходів та їх творців − учених, конструкторів і винахідників тощо. Такі завдання оцінюються відповідно у 3 та 4 бали.

Вирішення завдань третього ступеня складності потребує логічності, нестандартності мислення, вміння порівнювати, аналізувати тощо. Ці завдання оцінюються в 5 балів.

До кожного завдання формулюються три-п’ять відповідей, серед яких є лише одна правильна, тому на спеціальному бланку необхідно вказати лише одну правильну відповідь.

Бланки тестових завдань заповнюються за інструкціями та зразками, які отримують координатори Конкурсу.

Приклади завдань друкуються на зазначених вище сайтах і в педагогічних виданнях («Фізика в школах України» видавництва «Основа», «Фізика», «Історія» видавництва «Шкільний світ» тощо).

4.2. Критерії оцінювання тестових завдань.

Максимальна кількість балів, яку може отримати учасник – 150; з них 30 балів кожен учасник отримує авансом на початок Конкурсу.

Виконання тестових завдань І етапу Конкурсу триває 80 хвилин.

Якщо при заповненні бланків відповідей вибрано 2 і більше відповідей на одне завдання, то відповідь вважається неправильною.

Відсутність відповіді оцінюється в 0 балів.

За неправильну відповідь знімається 25 % від кількості балів, що визначена за тестове завдання.

Основним критерієм оцінювання результату є сумарна кількість балів, набрана одним учасником.

Перевірка тестових завдань відбувається за допомогою комп’ютерної програми, в якій враховані наведені критерії оцінювання.

4.3. Вимоги до творчих робіт, їх оцінювання.

Учасник Конкурсу готує творче завдання (проект) на обрану самостійно тему, що відповідає оголошеній заздалегідь Оргкомітетом загальній тематиці ІІ етапу. Це може бути (відповідно до напряму Конкурсу) оригінальний аналіз певних історичних подій, фізичних явищ, комп’ютерна модель відомого явища, конструкторська розробка, презентована оригінально і наочно тощо. У проектах можна представляти цікаві експерименти, досліди, прилади та пристрої, винаходи, удосконалення технічних систем тощо.

Презентацію свого проекту необхідно записати  на компакт-диск (СD). Презентація не повинна перевищувати 15-20 слайдів. Диск підписується та надсилається координатором конкурсу на адресу Оргкомітету разом з відповідями на тести. До презентації додаються короткі (не більше однієї-двох сторінок) тези дослідницької роботи (проекту), де вказується:

- тема проекту;

- прізвище, ім’я та по батькові учня − автора проекту;

- населений пункт, навчальний заклад, клас;

- прізвище, ім’я та по батькові наукового керівника (учителя);

- висновки та аналіз проведеної роботи.

Презентації та тези оцінюються журі. Враховується оригінальність, самостійність, актуальність проекту та дослідницький підхід.

4.4. Критерії оцінювання творчих завдань.

Після рейтингового оцінювання робіт (проектів) у 1 турі ІІ етапу творчі роботи (проекти), які отримали не менше половини балів (тобто не менше 5 балів), беруть участь у 2 турі ІІ етапу. У 2 турі виконавці захищають свої творчі роботи (проекти), які оцінюються відповідно до таких критеріїв:

- послідовність, логічність, науковість викладу змісту проекту;

- оригінальність, самостійність виконання проекту;

- грамотність та якість оформлення роботи, наявність необхідних графіків, креслень, самостійно виготовлених пристроїв, фотографій тощо.

Журі оцінює захист проекту, при цьому максимальна кількість балів за кожним критерієм складає 10 балів.

Максимальна кількість балів за презентацію та тези творчої роботи (проекту) у 1 турі становить 10 балів.

До балів, отриманих учасником у 1 турі, додаються бали, отримані ним у 2 турі ІІ етапу.

Учні, які сумарно отримали найбільшу кількість балів, стають переможцями ІІ етапу Конкурсу.

 

5. Журі Конкурсу

 

5.1. До участі в роботі журі ІІ етапу Конкурсу запрошуються науковці, досвідчені вчителі, а також студенти, які мають досвід у дослідницькій роботі та були активними членами МАН.

5.2. Журі Конкурсу несе відповідальність за об’єктивність оцінювання творчих проектів.

5.2. Журі Конкурсу аналізує рівень підготовки учасників Конкурсу, готує подання оргкомітету про нагородження переможців, складає відповідний звіт.

 

6. Визначення та нагородження учасників Конкурсу

 

6.1. Нагородження в особистій першості.

Усі учасники І (заочного) етапу отримують сертифікати, де зазначається результат, показаний учасником Конкурсу: «Відмінний результат», «Добрий результат» або сертифікат про участь у Конкурсі. Сертифікати можуть мати спеціальну назву в різних номінаціях комплексного конкурсу «Юніор». Сертифікатами «Відмінний результат» нагороджуються учні, які набрали понад 75 % від максимальної кількості балів, «Добрий результат» — понад 50 %. Крім сертифікатів кожний конкурсант отримує інформаційний збірник «Юніор» для кожного профільного напрямку.

Дипломами переможця І (заочного) етапу Конкурсу нагороджуються учні, які набрали максимальну кількість балів (150 балів) з кожної номінації відповідної вікової категорії від кожної області за визначеним профілем.

Переможці ІІ етапу, які отримали найбільшу кількість балів, нагороджуються дипломами І, ІІ, ІІІ ступеня Конкурсу, але не більше 50 % від загальної кількості учасників заключного етапу. Інші учасники нагороджуються заохочувальними грамотами.

Учасники, які показали найкращі результати в Конкурсі творчих завдань, можуть отримувати додатково заохочувальні призи.

6.2. Командна першість

Результат участі в командній першості визначається за сумою балів, набраних членами групи учнів з 10 осіб і більше в кожній віковій категорії.

Кращі команди отримують дипломи Конкурсу та можуть бути нагороджені спеціальними відзнаками та заохочувальними призами.

 

7. Фінансування Конкурсу

 

Організація та проведення Конкурсу здійснюється за рахунок добродійних внесків його учасників та спонсорів.

Для участі в Конкурсі Оргкомітетом встановлюється розмір організаційного внеску, що вноситься кожним учасником відповідного етапу та керівником команди. Розмір мінімального добродійного внеску складає 12 грн. з одного учасника. 

Участь у І етапі Конкурсу забезпечується добродійним внеском, який витрачається на пересилання бланків відповідей, дисків з презентаціями творчих завдань, звітної документації та на інші організаційні потреби.

Організаційний внесок за участь у ІІ етапі Конкурсу витрачається на проживання, харчування учнів та керівників команд, оплату поштових послуг, послуг мережі Інтернет, оплату роботи журі, виготовлення грамот та дипломів, придбання призів тощо.

Нагородження та заохочення учасників здійснюється за рахунок добродійних внесків учнів та спонсорів Конкурсу.

Керівникам команд надається підготовлений Оргкомітетом звіт про використання добродійних внесків, які перераховуються на рахунок Благодійного фонду «Освіта» р/р 2600631513056 у Донецькій обл. філії Укрсоцбанку МФО 334011 ОКПО 24904278 з поміткою «Конкурс».


Категорія: Конкурси | Додав: IgorKorch
Переглядів: 745 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz