Четвер, 16.05.2024, 11:35
Вітаю Вас Гість | RSS

Нагуєвицька СЗШ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » Олімпіади

Економіка 9-10 (2)
25.12.2010, 17:53

ІІ етап

XIV Всеукраїнської олімпіади з економіки

9 - 10 клас


31. Якщо одночасно зростають попит та пропозиція на ринку певного товару, то :

     А.Одночасно зростають рівноважна ціна та рівноважна кількість.

     Б.Рівноважна ціна та рівноважна кількість не змінюються.

     В.Рівноважна ціна зростає, але вплив на рівноважну кількість невизначений.

     Г.Рівноважна кількість збільшується, але вплив на рівноважну ціну невизначений.

32.Виберіть найбільш повне та коректне визначення предмету економіки:

     А. Економіка вивчає гроші, банківську систему, капітал.

     Б. Економіка вивчає змінні величини, поведінка яких впливає на стан народного господарства.

     В. Економіка вивчає, як суспільство використовує обмежені ресурси, необхідні для виробництва різних товарів та послуг з метою задоволення потреб його членів.

     Г. Економіка вивчає діяльність, яка включає виробництво та обмін товарами.

33.Чим зумовлений позитивний нахил кривої пропозиції на ринку певного товару?

     А. Законом спадної граничної корисності.

     Б. Законом зростаючих альтернативних витрат.

     В. Принципом порівняльної переваги.

     Г. Ефектом заміщення. 

34. Як зміниться виручка при зростанні ціни, якщо еластичність попиту більше 1?

      А. Зменшиться.

      Б. Не зміниться.

      В. Збільшиться.

      Г. Зміни виручки не пов'язані з еластичністю попиту.

35. Альтернативна вартість квитка у місцевому автобусі , скоріше за все зросте, якщо:

     А. Зросте інфляція.

     Б. Ціна проїзду у метро зменшиться.

     В. Ціна проїзду у метро зросте.

     Г.Зростання цін квитка у місцевому автобусі відстає від рівня інфляції.

36. Закон зростання альтернативних витрат діє, якщо крива виробничих можливостей має такий вигляд:

     А.Відрізка, що з’єднує на графіку вісь Р і Q

     Б. Пряму лінію , паралельну осі Р

     В. Опукла крива , що до осей Р і Q

     Г. Ввігнута крива, що до осей Р і Q

37. Величина попиту перевищує величину пропозиції. Це приклад:

     A. Закону спадної граничної корисності.

     Б. Феномена Гіффена.

     B. Дефіциту.

     Г. Ефекту доходу.

38. Використовуючи найкращим чином два своїх поля, фермер має таку криву виробничих можливостей:

Яке з тверджень є неправильним:

     A. Альтернативна вартість виробництва 600 т жита дорівнює виробництву 500 т картоплі.

     Б. Альтернативна вартість виробництва 600 т жита дорівнює виробництву600 т картоплі.

     B. Альтернативна вартість виробництва 600 т картоплі дорівнює виробництву 200 т жита.

     Г. Коли обсяг виробництва картоплі становить 250 т, альтернативна вартість 1 т жита дорівнює 3 т картоплі.

39. Неконкурентність та невинятковість - це характеристики

     А. Недоброякісного товару

     Б. Дефіцитного товару.

      B. Суспільного блага.

     Г. Факторів виробництва.

40. Наведені виробничі можливості двох країн: «a» і «b» в умовних одиницях

 

Країна «a»

Країна «b»

Виробництво одягу

Виробництво взуття

Виробництво одягу

Виробництво взуття

0

32

0

24

5

24

4

18

10

16

8

12

15

8

12

6

20

0

16

0

Яке твердження є правильним?

1.      Альтернативна вартість однієї одиниці одягу в країні «a» дорівнює 8/5 одиниць взуття.

2.      Альтернативна вартість однієї одиниці одягу в країні «b» дорівнює 4/6 одиниць взуття.

3.      Країна «a» має абсолютну перевагу у виробництві одягу.

4.      Країна «b» має абсолютну перевагу у виробництві взуття.

А. 1, 2, 3.

     Б. 1, 2, 4.

     В. 1, 3, 4.

     Г. 1, 2, 3, 4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Задачі  ( 83бали )

 

Задача 1(5 балів)

 

2. За свою професійну роботу бухгалтер і маляр отримують 200 грн. і 60 грн. за годину Справи у бухгалтера йдуть добре, і він має замовлення на кілька місяців наперед. Настала пора бухгалтеру робити ремонт, у тому числі пофарбувати дім. Дружина й каже бухгалтеру: «Ти в молодості був чудовим малярем. Чому б тобі не пофарбувати дім самому?» Дійсно, оцінивши об’єм роботи, бухгалтер вирішив, що справиться за 40 год. Маляр же молодий, недосвідчений і згідний пофарбувати дім протягом 50 год. Однаково оцінюючи задоволення від малярської і бухгалтерської роботи, бухгалтер вирішив все ж найняти маляра.

а) Чому? Скільки бухгалтер зекономив?

б)* Хто має абсолютну, а хто відносну перевагу в малярських роботах?

в) Чому, можливо, дружина бухгалтера була незадоволена?

Задача 2( 8 балів)

 

 

 Припустимо, що наші уявлення про попит на салат обмежуються кількісними даними, зображеними на такому рис. 2:

а) Знайдіть виручку при ціні 4 і при ціні 6.

б) Що можна сказати про еластичність попиту за ціною при її зміні від 4 до 6?

 

 

Задача 3( 10 балів)

1.  Два фермери – Петро і Павло – можуть вирощувати буряк і картоплю, займаючи ними свої угіддя у будь-якій пропорції. Якщо Петро всі свої поля площею 100 га відведе під буряк, то збере урожай 3000 т, а якщо під картоплю, то отримає 2000 т. У Павла землі більше – 150 га, але вона гірша, і він може отримати 4800 т буряка і 2400 т картоплі.

а) Побудувати загальну криву виробничих можливостей;

б) Визначити порівняльні переваги;

в) Визначити абсолютні переваги, беручи до уваги тільки один ресурс – посівну площу;

г) Чи зміниться побудована вами загальна крива виробничих можливостей в умовах взаємовигідного обміну між фермерами?

Задача 4( 10 балів)

2. Функція пропозиції деякого товару лінійна. Відомо, що при Р = 40 точкова еластичність пропозиції за ціною рівна 2, а при Q = 20 вона рівна 3. Знайти функцію пропозиції.

 

Задача 5 ( 15 балів)

Попит на фотоапарати описується рівнянням: QD= 100 – P

Їх пропонування задається рівнянням: QS= 2P–50.

1.        Визначте рівноважну ціну (грн.) та рівноважну кількість (тис. шт.) фотоапаратів. Подайте графічну ілюстрацію.

2.        Як зміняться рівноважні ціна та кількість фотоапаратів, якщо буде введений 10% податок з продажу? Які зміни відбудуться на графіку?

 

Задача 6 ( 15 балів )

. Криві попиту і пропозиції на товар мають лінійний вигляд і задані формулами: Qd = 6 – P, Qs = -3 + 2P.     Уряд вводить акцизний податок на виробника в розмірі 1,5 гр. од. на одиницю товару. Визначте:

1) рівноважну ціну і рівноважний обсяг продажу після введення акцизного податку;

2) суму податкових надходжень до бюджету;

3) суму податку, яку заплатять покупці;

4) суму податку, яку заплатять виробники;

5) відповіді проілюструйте графічно.

Задача 7 ( 20 балів )

3. Ринковий попит лінійний, пряма лінія ринкового попиту проходить через точку (Р = 10, Q = 10). Ринкова пропозиція лінійна, пряма лінія ринкової пропозиції проходить через точку (Р = 5, Q = 11). Якщо уряд встановить ціну на рівні Р = 6, на ринку виникне дефіцит (нестача) 6 одиниць товару. Якщо уряд встановить ціну на рівні Р = 12, на ринку виникне ситуація перевиробництва (не будуть потрібними 12 пропонованих одиниць товару). Знайти рівноважну ціну Ре і рівноважний об’єм продаж Qe.

Категорія: Олімпіади | Додав: IgorKorch
Переглядів: 2204 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz