Неділя, 05.05.2024, 03:22
Вітаю Вас Гість | RSS

Нагуєвицька СЗШ

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » Олімпіади

Українська мова та література 10-11 кл.
21.12.2010, 19:43

Завдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади

з української мови та літератури

(2010-2011 н.р.)

10-ий клас

Українська мова

 

I. Запитання і завдання:

 

1.      Поясніть, що таке текст.

(2 бали)

     Назвіть його ознаки  (не менше трьох).

(3 бали)

2. Поясніть значення фразеологізмів. Складіть з кожним із них речення: з копита; тонкого ладу; коли б тільки й лиха; від маківки до п’ят; мати в тямці; на короткій нозі.

(6 балів)

3. Розберіть подані слова за будовою. Укажіть слова, від яких вони утворилися, та способи словотворення: будильник, винищувач, відвести, жонатий, здивовано, легковажити, одвіку, настільки, прохання, солідарність.

(10 балів)

4. Запишіть числівники словами:

243 учнів; 722 олівцями; 100 книгами; 27 областям; від 6475 відняти 659; до 3,8 додати 4,2; в 473 будинках; до 3090 додати 5856.

(8 балів)

5. З’ясуйте значення таких широковживаних нині слів: дилер, імідж, інвестиція, консенсус, менеджер, моніторинг, плюралізм, рейтинг, спонсор, толерантність.

(10 балів)

ІІ.   Запишіть речення, розставте розділові знаки. Побудуйте його структурну схему, зробіть синтаксичний розбір. Зробіть морфемний, словотвірний, морфологічний розбір виділеного слова:   

 

І хоча не/має нічого вічного в бутті й усе тече змінюючись у потоці часу та є одначе в минулому щось таке що хочеться назвати не/минущим а вічним й заповісти майбутньому як не/тлінний знак доблесті своїх предків як дар їх нащадкам.

(15 балів)

ІІІ.  Відредагуйте текст:

 

Дніпро – сама більша ріка України. Вона є  третьою по розмірам у Європі після Дунаю та Волги. Український народ завжди полюбляв свою "священну ріку", її велич ославлена в народних піснях, описана в художніх творах письменників та художників.

 

(5 балів)

Загальна кількість

59 балів

 


Українська література

 

І. Дайте відповідь на питання:

 

1) Що ви знаєте про Громади в Україні 60х – 70х років ХІХ ст.? Назвіть імена (не менше п’яти), програмні засади громадівців (не менше трьох).

(8 балів)

2) Розкрийте символічний образ «великого льоху» в однойменній поемі-містерії Т. Шевченка та поетову оцінку історичних постатей у ній.

(10 балів)

3) У чому актуальність ідей поеми «Кавказ»

     Т. Шевченка сьогодні?

(6 балів)

4) Як ви розумієте образ «вола» за романом Панаса Мирного та Івана Білика «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».

(10 балів)

ІІ. Питання теорії літератури:

 

1) Визначте жанр твору П. Куліша «Чорна рада». Обґрунтуйте визначення.

(3 бали)

2) Назвіть основні жанрові ознаки пригодницького роману на прикладі твору І. Багряного «Тигролови».

(3 бали)

3) Проаналізуйте вірш І. Франка «Розвивайся ти, високий дубе»

 

(10 балів)

Р  Розвивайся ти, високий дубе,

    Весна красна буде!

    Розпадуться пута віковії,

    Прокинуться люди.

 

      Розпадуться пута віковії,

      Тяжкії кайдани,

      Непопіджена злими ворогами

      Україна встане.

 

      Встане славна мати Україна,

      Щаслива і вільна,

      Від Кубані аж до Сяну-річки

      Одна, нероздільна.

 

      Щезнуть межі, що помежували

      Чужі між собою,

      Згорне мати до себе всі діти

      Теплою рукою.

 

      «Діти ж мої, діти нещасливі,

      Блудні сиротята,

      Годі ж бо вам в сусід на услузі

      Свій вік коротати!

Пі  піднімайтесь на святеє діло,

      На щирую дружбу,

      Та щоби ви чесно послужили

      Для матері службу.

 

      Чи ще ж то ви мало наслужились

      Москві і ляхові?

      Чи ще ж то ви мало наточились

      Братерської крові?

 

      Пора, діти добра поглядати

      Для власної хати,

      Щоб ґаздою, не слугою

      Перед світом стати!»

 

      Розвивайся ти, високий дубе,

      Весна красна буде!

      Гей, уставаймо, єднаймося,

      Українські люди!

 

      Єднаймося, братаймося

      В товариство чесне,

      Хай братерством, щирими трудами

      Вкраїна воскресне!

 

                              17 березня 1883

 

 

ІІІ. Напишіть твір-роздум на одну з тем:

(24 бали)

 

1) Тема національної зради у творчості І. Нечуя-Левицького.

 

 

2) «І чом відступників у нас так много? І чом для них відступство не страшне?» (І. Франко).

 

              Загальна кількість балів

(74 балів)




 

Завдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади

з української мови та літератури

(2010-2011 н.р.)

11-ий клас

Українська мова

I. Запитання і завдання:

 

1.     Обслуговуючи потреби суспільства, мова виконує цілу низку функцій, життєво важливих як для суспільства, так і для самої мови. Назвати ці функції (не менше трьох – 3б), одну з них поясніть (5б).

(8 балів)

2. Поясніть, які тенденції впливають на появу в нашій мові іншомовних слів. Доберіть українські відповідники до таких слів: анфас, дефект, економія, експеримент, електорат, ідентичний, інцидент, лаконічний, менеджер, саміт, спікер, спонсор.

(15 балів)

3. Спишіть слова, знімаючи риску: с/покон/віку, без/кінця/краю, не/в/змозі, без/наміру, в/нагороду, до/сита, в/край, на/світанку, по/іншому, слово/в/слово, сама/самотою, не/до/в/подоби, на/віки/вічні, день/у/день, з/давніх/давен, по/під/тинню, кінець/кінцем, всього/на/всього, видимо/не/видимо, хоч/не/хоч, в/решті/решт, не/зважаючи/на.

(22 бали)

          4. Провідміняйте числівники. Складіть по одному реченню, використавши кожний із поданих числівників у непрямому відмінку:

                                  103, 585, 1449.

(6 балів)

5. Поясніть значення лінгвістичного терміна «калька» (2б). Виправте по­милки у словосполученнях: в одинадцять годин; підписка на газети; працювати по совмісництву; відкрити зошит; відбутися при любій погоді; семидесяті роки; прийти в десять годин; по питанню розподілу ().

(10 балів)

ІІ.   Запишіть речення, розставте розділові знаки, побудуйте його структурну схему, зробіть синтаксичний розбір речення.

 

Не забудьте не збайдужійте не зрадьте цих духовних оберегів з якими ми виростали й виходили в широкий і тривожний світ щоб завжди повертатися бодай у спогадах до родинного вогнища до свого посвіту.

(10 балів)

ІІІ. Відредагуйте речення.

 

Оголошується наступний порядок денний. Іван не мав ніякої уяви про космічні катастрофи. Ця вулиця носить ім’я Богдана Хмельницького. Хто стукає, тому й відкривають. Вони – старі приятелі.

(5 балів)

Загальна кількість

76 балів

 

 


Українська література

 

І. Дайте відповідь на питання:

 

1. Визначте основні ідеї роману І. Франка «Перехресні стежки» (щонайменше три).

(3 бали)

2. Окресліть проблематику драми Лесі Українки «Бояриня» (назвіть щонайменше три проблеми).

(3 бали)

 3. Назвіть літературні організації, угруповання 1920х років (не менше п’яти).

(5 балів)

Розкажіть про стильову різноманітність літератури цього періоду.

(5 балів)

4. Розкрийте поняття «розстріляного відродження»

(2 бали)

Розкажіть про масові репресії українських письменників у 1930ті роки.

(5 балів)

ІІ. Питання теорії літератури:

 

 1. Як ви розрізняєте оповідання й новелу? Проілюструйте прикладами.

(5 балів)

2. Дайте визначення понять «неоромантизм», «експресіонізм».

(4 бали)

 3. Назвіть авторів перелічених творів. Який із них є драмою-феєрією?

а) «Чорна Пантера і Білий Ведмідь»:

б) «Хазяїн»;

в) «Лісова пісня»;

г) «Наймичка».

(5 балів)

ІІІ. Напишіть творчу роботу на тему:

(24 бали)

«Трагедія митця в добу тоталітарного режиму»

 

 

              Загальна кількість балів

(61 бал)

Категорія: Олімпіади | Додав: IgorKorch
Переглядів: 5403 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 1.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz