5.Розкрийте
значення фразеологізмів: забути язика в
роті, мати синицю в жмені, нагнати дрижаків, нагріти боки.
(4 бали)
6.Підкресліть головні й другорядні члени речення: Тигри йдуть воду пити ввечері.
(5 балів)
7.Провідміняйте
числівник 591.
(5 балів)
ІІ. Відредагувати
речення:
1. Машина
притормозила біля обочини. 2. Гурток по вивченню географії в нашій школі. 3. Повернувшись із командировки, батько зустрів
нас на пероні. 4. Він відноситься до мене з повагою.
5. Ці питання мене не касаються. 6. Екзамен для нас не
являється трудністю.
(5 балів)
Загальна
кількість
43 бали
Українська література
I.Напишіть твір на одну із тем:
(24 бали)
1. Пісні січових стрільців у пам’яті наших сучасників.
2. Громада в
обороні власних прав і рідної землі (за повістю І. Франка «Захар Беркут»).
3. Я відповідаю за життя
українського слова, тепер і
завжди.
ІІ. Дайте лаконічну відповідь на питання:
1. Назвіть двох реальних
історичних осіб у повісті
І. Франка
«Захар Беркут».
(2 бали)
2. У якому
році вийшов друком перший «Кобзар» Т.Шевченка?
(1 бал)
3. Чому твір
А. Чайковського «За сестрою» вважають героїко-романтичною повістю?
(3 бали)
4. Підберіть
приклади паралелізмів з відомих народних пісень (не менше трьох).
(3 бали)
5. У чому своєрідність коломийкового вірша?
(1 бал)
6. Герой якого твору і за яких обставин говорить«Хоч і в путах, я все буду
вольний чоловік. У мене пута на руках, а в тебе на душі…»?
(1 бал)
7. Визначте
кульмінацію повісті А. Чайковського «За сестрою».
(1 бал)
8. Хто з
композиторів склав музику до «Заповіту»
Т. Шевченка?
(1 бал)
9. Які твори
називаємо баладами?
(1 бал)
10. Який вірш
називають вільним?
(1 бал)
ІІІ. Передайте власний настрій від прочитаного вірша В.Свідзінського:
А сині ж
метелики, сині
де
ярній цвіт на долині,
Полум’ям
шириться сонце,
в
сонці, як іскри, метелики сині.
Сині
метелики, синій день,
темрявий
берест шумить одиноко,
серце
зривають сплески пісень –
день
розпалився широко, високо.
(10 балів)
Загальна кількість балів
(49 балів)
Завдання ІІ
етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади
4.Розкрийте
значення фразеологізмів та доберіть до них фразеологізми-синоніми: до сьомого поту, страшків син, за
тридев’ять земель.
(6 балів) (тлумачення одного фразеологізму – 1б, один синонім – 1б)
5.Доберіть
українські синоніми до слів: аеропорт,
апатія, еволюція, метод, овації, оратор.
(6 балів)
6.Назвіть всі
дієслова, що не належать до жодної дієвідміни.
(4 бали)
(1 дієслово – 1б)
7.Підкресліть
члени речення: 1. Я вранці голос
горлиці люблю (Л. Костенко).
2. Ми – спадкоємці спадків розграбованих (Л. Костенко). 3. Поезія не може жити на смітнику (М. Коцюбинський).
(13 балів)
ІІ. Відредагувати
речення:
1. Ми ходили в ліс за грибами. 2. Тупа біль голови не
давала змоги зосередитися на прочитаному. 3. Любий з учнів може виконати це
завдання. 4. Чоловік був років восьмидесяти. 5. Ти купив білет до Києва? 6.
Він погано відноситься до своїх обов’язків.
(5 балів)
Загальна
кількість
50
балів
Українська література
I.Напишіть
твір на одну із тем:
(24 бали)
1.Образи оборонців рідної землі в українських
історичних піснях.
2. Франкові заповіти українській громаді (за повістю «Захар Беркут»).
3. Роль історичних дум і пісень у відродженні української духовної
культури.
ІІ. Дайте лаконічну відповідь на
питання:
1. Якими ознаками художня література пов’язана з іншими мистецтвами? (Назвіть щонайменше 3 ознаки).
(3 бали)
2. Охарактеризуйте ліричного героя твору Т. Шевченка «Мені
однаково, чи буду».
(5 балів)
3. Назвіть спільне і відмінне між думами та історичними піснями.
(2 бали)
4. Назвіть пісні, які приписують Марусі Чурай (не
менше трьох).
(3 бали)
5. У чому своєрідність колискових пісень?
(1 бал)
6. Назвіть провідні мотиви стрілецьких пісень.
(3 бали)
7. Поясніть роль пейзажу в поданому уривку «Тоді вступив Ігор князь в золоте стремено і поїхав
по чистому полі. Сонце йому тьмою путь заступило, ніч стогнучи йому грозою
птиць збудила; свист дикий став поблизу».
(5 балів)
8. Чому Маруся Богуславка зважилася випустити з неволі
українців-невільників?
(1 бал)
9. Назвати переклади і переспіви «Слова про похід Ігорів» в
українській літературі ХІХ – ХХ ст.
(3 бали)
10. Назвіть художників-ілюстраторів «Слова про похід Ігорів».
(3 бали)
ІІІ. Передайте власний настрій
від поезії М. Рильського: