Мета моніторингових досліджень - відповідно
до завдань державної політики в галузі освіти–з'ясувати рівень засвоєння учнями
загальноосвітніх навчальних закладів навчального матеріалу з основних предметів
за результатами їхнього навчання в початковій та основній школі.
Цілі моніторингового дослідження для
системи освіти–виявити болючі проблеми сучасної школи та визначити дієві
шляхи їх подолання, покращити та удосконалити якість освітньої галузі: внести
корективи Державні стандарти, удосконалити чинні навчальні програми і
підручники, навчальні плани, поліпшити організацію навчального процесу,
підвищити педагогічну майстерність учителів, оснастити школи сучасним
навчальним обладнанням та комп’ютерами.
Інформування освітян та широкого загалу
громадян (науковців, викладачів, методистів, учителів, батьків)–
оприлюднення інформаційно-аналітичних матеріалів з результатами моніторингу в
засобах масової інформації, на веб-сайтах Міністерства освіти і науки України
та Інституту інноваційних технологій і змісту освіти.
Цілі моніторингового дослідження для
батьків –одержання об’єктивної інформації про результати навчальної
діяльності учнів, з'ясування рейтингового рівня знань з метою визначення
прогалин у вивченні шкільних предметів для покращення успішності в навчанні.
Кожнадитина за результатами виконання завдань отримує рейтингову оцінку та
характеристику навчальних досягнень відповідно до визначеного рівня:
- початковий –
якщо сумарний бал за виконання тесту менше 50 відсотків від максимально
можливого сумарного бала;
- середній –
якщо сумарний бал за виконання тесту в межах від 50 до 70 відсотків від
максимально можливого бала;
- достатній –
якщо сумарний бал за виконання тесту в межах від 71 до 90 відсотків від
максимально можливого бала;
- високий –
якщо сумарний бал за виконання тесту більше за 90 відсотків від
максимально можливого сумарного бала.
Термін проведення– 12
листопада–12 грудня2013 року.
Форма проведення– контрольні
роботи тривалістю 45 хвилин у форматі тестових завдань закритого і
відкритого типу.
Суб'єкти моніторингу– учні
5-х і 10-х класів; учителі предметів, з яких проводиться тестування.
Матеріали для проведення– збірники
тестових завдань з основних предметів.
Структура збірника тестових завдань:
- Звернення
до батьків.
- Пояснювальна
записка для учня та вчителя.
- 10
варіантів тестових завдань.
- Бланк
відповідей + анкета для учня (4–5 запитань).
Структура методичного збірника:
- Звернення
Міністерства освіти і науки України.
- Звернення
Президента Національної академії педагогічних наук УкраїниВ.Г. Кременя.
- Наказ
МОН України «Деякі питання моніторингу якості загальної середньої освіти»
(від 17.07.2013 р. № 995).
- Інструктивно-методичні
матеріали для вчителів, методистів про організацію, проведення, оцінювання
та узагальнення результатів моніторингу, а також графік проведення
моніторингу.
- Анкета
для вчителя.
Автори посібників
Назва видання
|
Автор
|
5 клас
|
|
Українська мова
|
Пономарьова К.І.
|
Англійська мова
|
Шопулко М.Н.
|
Математика
|
Онопрієнко О.В.
|
Я і Україна, основи здоров’я (комбінований тест)
|
Бібік Н.М.
|
10 клас
|
|
Українська мова
|
Голуб Н.Б.
|
Українська література
|
Паламар С.П.
|
Англійська мова
|
Пасічник О.С.
|
Французька мова
|
Клименко Ю.М.
|
Алгебра
|
Глобін О.І.
|
Геометрія
|
Глобін О.І.
|
Фізика
|
Непорожня Л.В.
|
Хімія
|
Дубовик О.А.
|
Біологія
|
Матяш Н.Ю.
|
Географія
|
Надтока О.Ф.
|
Всесвітня історія
|
Пометун О.І.
|
Історія України
|
Пометун О.І.
|
Технології (технічні види праці)
|
Тарара А.М.
|
Технології (обслуговуючі види праці)
|
Мачача Т.С.
|
|