Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
з інформатики
До навчальних досягнень
учнів з інформатики, які підлягають оцінюванню, належить:
-
теоретична база знань: уявлення про інформацію, її
властивості, інформаційні процеси та інформаційні системи, загальні принципи
розв'язування задач за допомогою комп’ютера з використанням програмного
забезпечення загального та конкретно-предметного призначення, формулювання
проблем і постановку задач, побудову відповідних інформаційних моделей, основи алгоритмізації
і програмування, принципи будови та дії комп’ютера, уявлення про можливості
використання глобальної мережі Інтернет, пошук потрібних відомостей.
-
практичні навички: навички роботи з пристроями
введення-виведення даних, прикладним програмним забезпеченням загального і
навчального призначення – програмами технічного обслуговування апаратної
складової, операційними системами, програмами для архівування файлів,
антивірусними програмами, редакторами текстів, графічними редакторами, засобами
підготовки комп’ютерних презентацій та публікацій, табличними процесорами,
системами управління базами даних, інформаційно-пошуковими системами,
експертними системами. мультимедійними комп’ютерними енциклопедіями,
педагогічними програмними засобами для комп’ютерної підтримки навчання з різних
предметів, програмами-браузерами для перегляду гіпертекстових сторінок,
програмами для роботи з електронною поштою та телеконференціями, пошуку
потрібних відомостей в глобальній мережі Інтернет, створення гіпертекстових
сторінок тощо; навички складання, описування та реалізації найпростіших
алгоритмів і програм з використанням різних засобів їх подання, зокрема деякої
мови програмування.
Оцінювання якості підготовки учнів з
інформатики здійснюється в двох аспектах: рівень
володіння теоретичними знаннями та здатність до застосування вивченого
матеріалу у практичній діяльності.
Відповідно до ступеня оволодіння зазначеними знаннями
і способами діяльності виокремлюються чотири рівні навчальних досягнень
школярів з інформатики, що відображено в таблиці і побудовано таким чином, що
досягнення певного рівня навчальних досягнень передбачає, що усі вказані для
попередніх рівнів знання, уміння і навички опановані учнем.
Рівні навчальних досягнень учнів
|
Бали
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
|
І.Початковий
|
1
|
Учень (учениця) розпізнає окремі об’єкти, явища і факти предметної
галузі; знає і виконує правила техніки безпеки під час роботи з комп’ютерною
технікою
|
2
|
Учень (учениця) розпізнає окремі об’єкти, явища і факти предметної галузі
та може фрагментарно відтворити знання про них
|
3
|
Учень (учениця) має фрагментарні знання при незначному загальному їх
обсязі (менше половини навчального матеріалу) при відсутності сформованих
умінь та навичок
|
ІІ. Середній
|
4
|
Учень (учениця) має початковий рівень знань, значну (більше половини)
частину навчального матеріалу може відтворити репродуктивно; може з допомогою
вчителя виконати просте навчальне завдання; має елементарні, нестійкі навички
роботи на комп'ютері
|
5
|
Учень (учениця) має рівень знань вищий, ніж початковий; може з допомогою
вчителя відтворити значну частину навчального матеріалу з елементами логічних
зв'язків; має стійкі навички виконання елементарних дій з опрацювання даних
на комп'ютері
|
6
|
Учень (учениця) знайомий з основними поняттями навчального матеріалу;може
самостійно відтворити значну частину навчального матеріалу і робити певні
узагальнення; вміє за зразком виконати просте навчальне завдання; має стійкі
навички виконання основних дій з опрацювання даних на комп'ютері
|
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) вміє застосовувати вивчений матеріал у стандартних
ситуаціях; може пояснити основні процеси, що відбуваються під час роботи інформаційної
системи та наводити власні приклади на підтвердження деяких тверджень; вміє
виконувати навчальні завдання, передбачені програмою
|
|
8
|
Учень (учениця) вміє аналізувати навчальний матеріал, в цілому самостійно
застосовувати його на практиці; контролювати власну діяльність; самостійно
виправити вказані вчителем помилки; самостійно визначити спосіб розв’язування
навчальної задачі; вміє використовувати довідкову систему
|
9
|
Учень (учениця): вільно володіє навчальним матеріалом, застосовує знання
на практиці; вміє систематизувати і узагальнювати отримані відомості; самостійно
виконує передбачені програмою навчальні завдання; самостійно знаходить і
виправляє допущені помилки; може аргументовано обрати раціональний спосіб
виконання навчального завдання; вільно володіє клавіатурою
|
IV. Високий
|
10
|
Знання, вміння і
навички учня (учениця) повністю відповідають вимогам державної програми. Учень (учениця)
володіє міцними знаннями, самостійно визначає
проміжні цілі власної навчальної діяльності, оцінює нові факти, явища; вміє
самостійно знаходити додаткові відомості та використовує їх для реалізації
поставлених перед ним навчальних цілей, судження його (її) логічні і
достатньо обґрунтовані; має певні навички управління інформаційною системою
|
11
|
Учень (учениця) володіє
узагальненими знаннями з предмета; вміє планувати особисту навчальну
діяльність, оцінювати результати власної практичної роботи; вміє самостійно
знаходити джерела різноманітних відомостей і використовувати їх відповідно до
мети і завдань власної пізнавальної діяльності; використовує набуті знання і
вміння у нестандартних ситуаціях;
вміє виконувати
завдання, не передбачені навчальною програмою; має стійкі навички управління
інформаційною системою
|
12
|
Учень (учениця) має
стійкі системні знання та продуктивно їх використовує; вміє вільно
використовувати нові інформаційні технології для поповнення власних знань та
розв’язування задач;
має стійкі навички
управління інформаційною системою у нестандартних ситуаціях
|
|