Критерії оцінювання навчальних досягнень
учнів з природознавства
При оцінюванні
навчальних досягнень з природознавства враховується:
-
засвоєння на
рівні вимог навчальної програми знань про об’єкти
і процеси, що відбуваються у природі,
сформованість понять про системи живої і неживої природи;
-
сформованість
елементарних умінь та навичок до спостереження, опису, експерименту.
Рівні навчальних досягнень
учнів
|
Бали
|
Критерії оцінювання навчальних
досягнень учнів
|
I. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) з допомогою вчителя може розпізнати і назвати окремі тіла
природи, має уявлення про предмет, який вивчає
|
2
|
Учень (учениця) з допомогою вчителя і користуючись підручником або
робочим зошитом може знайти необхідні визначення наукових понять
|
3
|
Учень (учениця) з допомогою вчителя або підручника наводить приклади
окремих явищ природи, фрагментарно описує їх; спостерігає за дослідами, що їх
виконують інші учні
|
II. Середній
|
4
|
Учень (учениця) з допомогою вчителя, підручника або робочого зошита
відтворює незначну частину навчального матеріалу; дає визначення окремих
понять, фрагментарно характеризує явища природи; частково здійснює
фенологічні спостереження, виконує прості досліди без опису їх результату
|
5
|
Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює значну частину навчального
матеріалу на рівні тексту підручника; дає визначення окремих понять, не
пояснюючи їх; здійснює фенологічні спостереження, результати окремих із них
заносить до щоденника спостережень, з допомогою вчителя проводить прості
досліди, намагається їх пояснити
|
6
|
Учень (учениця) самостійно відтворює частину навчального матеріалу на
рівні тексту підручника; з допомогою вчителя відповідає на окремі запитання;
характеризує явища природи, у відповідях допускає помилки; здійснює
фенологічні спостереження, частково робить записи їх результатів в щоденнику
спостережень, з допомогою інших учнів виконує досліди, але дати їх пояснення
не може
|
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) самостійно
відтворює більшу частину навчального матеріалу; відповідає на окремі
запитання; наводить власні приклади, розкриває властивості тіл природи,
допускаючи у відповідях неточності; здійснює фенологічні спостереження, робить неповні
записи в щоденнику спостережень, з допомогою вчителя проводить досліди,
пояснює з окремими неточностями їх суть
|
8
|
Учень (учениця) самостійно відтворює навчальний матерiал; відповідає на
поставлені у підручнику чи вчителем на уроці запитання, порівнює явища та
тіла живої та неживої
природи, встановлює відмінності між ними; здійснює фенологічні
спостереження, робить записи в щоденнику спостережень, виконує досліди,
пояснює їх суть
|
9
|
Учень (учениця) демонструє достатнє засвоєння навчального матеріалу,
відповідає на запитання;
розв’язує стандартні пізнавальні вправи;
здійснює фенологічні спостереження і робить повні записи в щоденнику
спостережень, проводить досліди в школі та вдома, пояснює їх результати
|
ІV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) вільно,
усвідомлено відтворює матеріал, встановлюючи зв’язки з раніше вивченим;
вільно відповідає на запитання; аналізує і розкриває суть явищ природи,
узагальнює, систематизує знання на основі вивчених закономірностей та понять;
регулярно здійснює фенологічні спостереження і робить записи в щоденнику
спостережень, проводить досліди, обґрунтовано пояснює їх результати
|
11
|
Учень (учениця) логічно
і повно розкриває вивчений програмовий матеріал; аналізує і розкриває
взаємозв’язки між живою і неживою природою на основі загальних
закономірностей та зображає їх схематично; усвідомлює значення охорони
навколишнього середовища; ретельно виконує фенологічні спостереження і робить
записи з малюнками, графіками в щоденнику спостережень, проводить досліди, зіставляє
їх результати
|
12
|
Учень (учениця) виявляє
міцні й системні знання програмового матеріалу; виконує фенологічні спостереження, робить обґрунтовані
записи в щоденнику спостережень, проводить досліди, оформляє їх результати
|
|