Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
з трудового навчання
Оцінювання
навчальних досягнень учнів з трудового навчання здійснюється у двох аспектах:
оцінюється рівень оволодіння теоретичними знаннями та якість практичних умінь і
навичок, тобто здатність до застосування вивченого матеріалу під час виконання
практичних робіт. Критерії, за якими здійснюється оцінювання навчальних
досягнень учнів мають комплексний характер. До них належить: рівень
застосування знань та умінь в практичній роботі; уміння користуватися різними
видами конструкторсько-технологічної документації та іншими джерелами
інформації; дотримання технічних вимог у процесі виконання робіт (якість
виробу); уміння організовувати робоче місце і підтримувати порядок на ньому в процесі
роботи; рівень сформованості трудових прийомів і умінь виконувати технологічні
операції; дотримання правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог;
дотримання норм часу на виготовлення виробу; рівень самостійності у процесі
організації і виконанні роботи (планування трудових процесів, самоконтроль і
т.п.), виявлення елементів творчості.
Рівень навчальних досягнень учнів
|
Бали
|
Критерії оцінювання навчальних
досягнень учнів
|
І. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) може
розпізнавати деякі об’єкти вивчення (матеріали, моделі, схеми тощо) та
називає їх (на побутовому рівні); знає правила безпеки при роботі в
навчальних майстернях
|
2
|
Учень (учениця) описує деякі
технологічні об’єкти; розпізнає інструменти та обладнання для виконання
практичних робіт
|
3
|
Учень (учениця) має
фрагментарні уявлення з предмета вивчення (обізнаний з деякими технологічними
поняттями); може використовувати за призначенням робочі інструменти та
обладнання
|
II. Середній
|
4
|
Учень (учениця) знає окремі
факти, що стосуються технологічних об’єктів; виконує елементарні прийоми
роботи інструментом
|
5
|
Учень (учениця) відтворює
навчальний матеріал з допомогою вчителя; може виконувати окремі операції;
дотримується послідовності виготовлення виробу; володіє прийомами роботи
інструментом
|
6
|
Учень (учениця) самостійно
відтворює значну частину навчального матеріалу; дотримується технології
виготовлення виробу; з допомогою учасників проекту і учителя виконує завдання
, що стосуються певних етапів проектної діяльності
|
III. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) самостійно і
логічно відтворює фактичний і теоретичний матеріал; виконує практичну роботу
відповідно до інструкцій вчителя; з допомогою учасників проекту і учителя
виконує завдання , що стосуються усіх етапів проектної діяльності
|
8
|
Учень (учениця) виявляє
розуміння навчального матеріалу, наводить приклади; може самостійно обирати
конструктивні елементи виробу; раціонально організовує робоче місце
|
9
|
Учень (учениця) володіє
навчальним матеріалом і використовує набуті знання і уміння у стандартних ситуаціях;
може самостійно та обґрунтовано обирати конструктивні елементи виробу
|
IV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) володіє
засвоєними знаннями та уміннями і застосовує їх у нестандартних ситуаціях; з
допомогою учасників проекту і учителя проектує та виконує всі види
запланованих робіт
|
11
|
Учень (учениця) володіє
глибокими знаннями і навичками з предмета, аргументовано використовує їх у
нестандартних ситуаціях, знаходить і аналізує додаткову інформацію;
самостійно проектує та виконує всі види запланованих робіт, допускаючи при
цьому незначні відхилення у технологічних операціях
|
12
|
Учень (учениця) має системні
знання та навички з предмета, свідомо використовує їх, у тому числі, у
проблемних ситуаціях; самостійно проектує та виконує, використовуючи
відповідні технології, всі види запланованих робіт
|
|